فهرست مطالب

دیدگاه های شما
نظرات خود در رابطه با این بروکر را به ما بگویید

الگوی پرچم چیست و تا چه حد کاربردی است؟ | آموزش تصویری الگوی پرچم

الگوی پرچم چیست

الگوی پرچم چیست و تا چه حد کاربردی است؟ | آموزش تصویری الگوی پرچم

مطالبی که بهتر است قبل از مطالعه این درس بخوانید:

• آشنایی با انواع تحلیل‌ها در فارکس
• آشنایی با پلتفرم معاملاتی
• الگوی سر و شانه
• الگوی سقف و کف سه قلو

بعد از مطالعه این درس شما:

• با الگوی نموداری پرچم آشنا می‌شوید.
• انواع پرچم را می‌شناسید و می‌توانید از آن برای پیش بینی ادامه روند بازار استفاده کنید.

اکنون این سوال مطرح می‌شود که الگوی پرچم چیست. این الگو که به شکل یک متوازی‌الاضلاع رخ می‌دهد نوعی الگوی ادامه‌دار است. این متوازی‌الاضلاع ممکن است افقی یا به صورت کاملا مایل باشد. اگر به صورت مایل ظاهر شود بر خلاف روند کلی نمودار قرار می‌گیرد. در نتیجه اگر با آن آشنایی نداشته باشید ممکن است تصور کنید روند در حال تغییر است. در حالی که ظاهر شدن آن فقط نشانه تثبیت روند است. این الگو از پنج تا بیست شمعدان تشکیل می‌شود. با ما باشید تا در مورد نحوه شکل‌گیری و استفاده از آن با شما صحبت کنیم.

در این درس از مجموعه دروس آموزش فارکس، با هم یاد خواهیم گرفت که:

• الگوی پرچم چیست؟
• الگوی پرچم صعودی چیست؟
• الگوی پرچم نزولی چیست؟
• توصیف دقیق الگوی پرچم
• یک نمونه از الگوی پرچم در بازار فارکس
• سوالات متداول

الگوی پرچم چیست؟

این الگو شبیه یک پرچم است که پس از یک حرکت شدید صعودی یا نزولی، برای تثبیت روند قیمت ظاهر می‌شود و نشان می‌دهد که روند فعلا ادامه دارد. با ظاهر شدن آن، معامله گران می‌توانند در میانه روند وارد بازار شوند. این در حالی است که قیمت مقداری اصلاح شده و اجازه ورود به بازار با قیمت‌های بهتری نسبت به قیمت‌های قبل از شکل گیری الگو را می‌دهد. بسته به اینکه روند فعلی بازار صعودی یا نزولی است، این الگو می‌تواند نزولی یا صعودی باشد. در ادامه شما را با هر یک از این دو نوع پرچم آشنا می‌کنیم. برای درک بیشتر موضوع به دو تصویر زیر نگاه کنید.

الگوی پرچم چیست؟
الگوی پرچم چیست؟
الگوی پرچم چیست؟
الگوی پرچم چیست؟

تصویر اول یک الگوی پرچم صعودی است. با اینکه قیمت در طول آن همچنان نزول می‌کند اما آن را با عنوان پرچم صعودی می‌شناسیم. چون در میانه یک روند صعودی قرار دارد. با توضیحی مشابه تصویر دوم یک پرچم نزولی است. به سطوح مقاومت و حمایت در این الگوها دقت کنید. البته بر نمودار واقعی همواره ناهمواری‌هایی داریم و شکل‌گیری الگو به این اندازه دقیق و مرتب نیست.

الگوی پرچم صعودی چیست؟

هنگامی ‌که نمودار قیمت در یک روند صعودی قرار دارد، ممکن است یک پرچم صعودی تشکیل شود و با آهسته کردن روند صعودی آن را تثبیت کند. وجود چنین الگویی در میانه روند نشان می‌دهد که فشار خرید زیادی وجود دارد که در آینده قیمت‌ها را به سمت بالا حرکت می‌دهد و نمودار قیمت در روند صعودی باقی می‌ماند. پس اگر با یک نمودار صعودی در بازار مواجه شدید بهتر است منتظر بمانید تا پرچم صعودی تشکیل شود و ادامه روند را تثبیت کند. سپس وارد بازار شوید.

توصیف دقیق الگوی پرچم

در کل پرچم زمانی شکل می‌گیرد که افزایش تقاضا یا عرضه وجود داشته باشد که باعث افزایش یا کاهش قیمت‌ها می‌شود. در مورد پرچم صعودی، افزایش عرضه مانع از افزایش قیمت‌ها می‌شود. به همین دلیل قیمت‌ها ممکن است پایین بیایند و یک الگوی پرچم در تحلیل تکنیکال تشکیل دهند. وقتی تقاضا بیشتر از عرضه باشد، قیمت مقاومت را می‌شکند و قیمت‌ها به حرکت رو به بالا ادامه می‌دهند.

در مورد پرچم نزولی، افزایش تقاضا باعث توقف کاهش قیمت‌ها می‌شود. به همین دلیل قیمت‌ها ممکن است نوسان داشته باشند و یک پرچم تشکیل دهند. وقتی عرضه بیشتر از تقاضا باشد، نمودار سطح حمایت را می‌شکند و قیمت‌ها به کاهش خود ادامه می‌دهند.

معامله‌‌گران زمانی می‌توانند وارد معامله شوند که قیمت در پرچم صعودی مقاومت و در پرچم نزولی سطح حمایت را بشکند. زیرا می‌توانند به ادامه روند امیدوار باشند.

اکنون که با آموزش الگو پرچم آشنا شده‌اید می‌توانید از آن در معاملات خود استفاده کنید. برای بررسی بروکرها نیز پلتفرم هوشمند بروکریاب را نصب نمایید. با این برنامه می‌توانید بروکرهای مختلف را بررسی کرده و در هر کدام که صلاح می‌دانید حساب کاربری ایجاد کنید.

یک نمونه از الگوی پرچم در فارکس

در تصویر زیر می‌توانیم شکل گیری یک الگوی صعودی را پس از یک روند صعودی قوی در یک نمودار روزانه مشاهده کنیم. کاملا مشخص است که چگونه نمودار خط روند بالایی را شکسته و به حرکت رو به بالای خود ادامه داده است.

 

یک نمونه از الگوی پرچم در فارکس
یک نمونه از الگوی پرچم در فارکس

 

هدف قیمت به فاصله بین خطوط موازی پرچم بستگی دارد و دقیقا با آن برابر است. حد ضرر یا استاپ لاس را نیز می‌توان در خارج از پرچم و در سمت مقابل شکست قرار داد.

سوالات پرتکرار

پس از یک حرکت شدید قیمت، چه به سمت بالا و چه به سمت پایین، زمانی که قیمت‌ها وارد فاز تثبیت می‌شوند، ممکن است الگوی پرچم شکل بگیرد.

هر دو از لحاظ عملکرد یکسان هستند با این تفاوت که الگوی مثلث دارای خطوط روند همگرا اما پرچم دارای خطوط روند موازی است.

به طور کلی پرچم یک الگوی کوتاه مدت است. در نتیجه برای سرمایه گذاری بلندمدت، معامله گران می‌توانند به دنبال الگوهای نموداری دیگری باشند.

تمرین‌های این درس:

• تا کنون چقدر در شناخت الگوی نموداری پرچم موفق بوده‌اید؟ پاسخ خود را برای ما کامنت کنید.
• آیا بعد از مشاهده پرچم وارد معامله شده‌اید؟
• آیا روند حرکت بعد از ظهور قیمت به جهت خود ادامه داده است؟

فهرست مطالب

دیدگاه های شما
نظرخود را درمورد این مطلب به اشتراک بگذارید

Leave a comment

جهت ارتباط با پشتیبانی به ای دی زیر پیام بدهید

شبکه اجتماعی تلگرام نیازمند تغییر ای پی میباشد

اشتراک گذاری

عضویت در خبرنامه ی بروکریاب

پلتفرم گیم تریدینگ

آکادمی آموزشی آترین

پلتفرم هوشمند بروکریاب

پلتفرم کاریابی و استخدام جابینچارت

تماس با ما

ایمیل پشتیبانی

پشتیبان تلگرام

پلتفرم گیم تریدینگ

آکادمی آموزشی آترین

پلتفرم هوشمند بروکریاب

پلتفرم کاریابی و استخدام جابینچارت