فهرست مطالب

دیدگاه های شما
نظرات خود در رابطه با این بروکر را به ما بگویید

سیو سود چیست ؟

سیو سود چیست ؟

مطالبی که بهتر است قبل از مطالعه این درست بخوانید:

  • آشنایی با انواع تحلیل‌ها در فارکس
  • تحلیل تکنیکال چیست + ویدئو | بررسی و معرفی کامل تحلیل  Technical
  • معرفی 8 بهترین الگو تکنیکال به زبان ساده
  • آشنایی با پلتفرم معاملاتی

بعد از مطالعه این درس شما:

  • معنی کامل سیو سود را درک می‌کنید.
  • با کاربرد سیو سود آشنا می‌شوید.
  • انواع روش‌های سیو سود را یاد می‌گیرید.

با اینکه برخی از معامله‌گران به این موضوع توجه نمی‌کنند، بخش مهمی ‌از فرآیند انجام معامله سیو سود است. سیو سود چیست؟ منظور از سیو سود، خروج از معامله در زمان مناسب است. انتخاب زمان مناسب برای خروج اهمیت زیادی دارد. ما در این مقاله شما را با انواع سیو سود آشنا می‌کنیم. 

در این درس از مجموعه دروس آموزش فارکس، با هم یاد خواهیم گرفت که:

  • سیو سود چیست؟
  • چگونه یک استراتژی سیو سود برای خود تعیین کنیم؟
  • کاربرد سیو سود چیست؟
  • انواع سیو سود 
  • بهترین استراتژی سیو سود چیست؟
 

سیو سود چیست؟

سیو سود یعنی خروج از معامله در زمانی که معامله‌گر به سود رسیده است. برخی از معامله‌گران موقعیت خود را به یکباره می‌بندند، در حالی که برخی دیگر به دنبال این هستند که موقعیت خود را تنها زمانی که به نفع آنها است، ببندند. برخی از معامله‌گران اهداف خود را بر اساس تحلیل تکنیکال تعیین می‌کنند، در حالی که برخی دیگر از یک هدف ثابت استفاده می‌کنند یا با توجه به اخبار دست به بستن موقعیت خود می‌زنند.

چه وقت سیو سود کنیم؟

برای تعیین زمان خروج از معامله، ابتدا باید استراتژی معاملاتی خود را درک کنید و اینکه چه نوع معامله‌گری هستید را بشناسید. باز کردن و بسته شدن معاملات بر اساس احساسات درونی دشوار است و اکثر معامله‌گران (به خصوص مبتدیان) تنها با داشتن یک استراتژی و برنامه معاملاتی کاملاً تعریف شده سود می‌برند. این استراتژی باید نقطه ورود، نقطه خروج و سطوح حد ضرر را مشخص کند. آنچه اهمیت دارد پایبندی به آن است، در غیر این صورت، تضمینی برای رسیدن به سود وجود نخواهد داشت.

کاربرد سیو سود چیست؟

در این بخش از مقاله به سوال کاربرد سیو سود چیست می‌رسیم. با سیو سود می‌توانید سودی را که در معامله به دست آورده‌اید نصیب خود کنید و از نابودی آن جلوگیری نمایید. تعیین سطوح سیو سود در کنار تعیین سطوح حد ضرر به شما کمک می‌کند تا به ثبات دست پیدا کنید و به اجرای برنامه معاملاتی خود پایبند باشید. اگر اوضاع بر وقف مراد نبود، به این معنی نیست که شما باید استفاده از استراتژی خود را به کلی کنار بگذارید، بلکه باید سطوح مورد نظر را مقداری تغییر دهید.

انواع سیو سود

اکنون که با معنی سیو سود و کاربرد آن آشنا شدید قصد داریم شما را با انواع آن آشنا کنیم.

استفاده از میانگین متحرک

اساسی‌ترین استراتژی‌های معاملاتی حول میانگین‌های متحرک می‌چرخد. از زمان ایجاد اندیکاتورها، میانگین متحرک یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای ورود و خروج از بازار بوده است. استفاده از میانگین‌های متحرک برای خروج از بازار بسیار ساده است. شما می‌توانید در نقطه تقاطع میانگین متحرک ساده 5 و 20 از بازار خارج شده و سیو سود کنید.

نمودار میانگین متحرک سعودی

 

همانطور که در نمودار بالا می‌بینید، هر کجا میانگین متحرک ۵ (خط آبی) از زیر میانگین متحرک 20 (خط قهوه‌ای) عبور کرده زمان مناسبی برای سیو سود است. نمونه‌ای از سیو سود در روند نزولی در شکل زیر قابل رویت است. در همین جا می‌توان معنی سیو سود چیست را درک کرد.

نمودار میانگین متحرک نزولی

استفاده از اندیکاتور ATR

ATR مخفف میانگین محدوده واقعی است. وقتی نمودار یک جفت ارز پرنوسان است، منطقی است که باید فضای بیشتری برای حرکت به خروجی خود بدهید. برعکس، وقتی نمودار نوسان کمتری دارد، بهتر است هر چه زودتر از معامله خارج شوید. چون ماندن در آن سودی ندارد. نمودار زیر را در نظر بگیرید.

نمودار Atr

 

همانطور که در نمودار بالا که متعلق به طلا است مشاهده می‌کنید، ATR از آوریل 2021 تا اواسط آگوست 2021 از 17.70 تا 31.37 متغیر است. این بدان معنا است که در اوج نوسان خود (در این دوره زمانی)، طلا حدود 31 دلار در روز حرکت می‌کرد.
مزیت اصلی این ابزار این است که شما از آن برای تعیین نقطه خروج خود استفاده می‌کنید، بنابراین شانس خود را برای خروج زودهنگام کاهش می‌دهید. اگر خروجی خود را مثلاً 10 دلار تنظیم کنید، در زمان‌های نوسانات بالا، شانس شما برای خارج شدن از معامله به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. زیبایی این خروجی این است که ATR هر روز به صورت خودکار برای شما محاسبه می‌شود و می‌توانید با استفاده از آن اطلاعات خروجی‌های خود را تنظیم کنید.

استفاده از سطوح حمایت و مقاومت

نوع دیگری از سیو سود، تعیین نقطه خروج بر اساس خطوط یا سطوح حمایت و مقاومت است. اگر متوجه جفت، شاخص یا کالایی شدید که محدود است، یعنی در یک محدوده قیمتی نوسان می‌کند، می‌توانید با خرید در پایین محدوده و فروش در بالای محدوده، از آن کسب سود کنید. تصویر زیر مثالی از این مورد است.

 

نمودار حمایت و مقاومت

استفاده از سیگنال‌های واگرایی برای خروج از موقعیت خود

واگرایی یکی از قوی‌ترین سیگنال‌هایی است که می‌توان در مقاله سیو سود چیست، مطرح کرد. واگرایی شامل دو نوع صعودی و نزولی است. واگرایی نزولی زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت در یک نقطه بالاتر از قیمت در نقطه قبلی است اما شاخص فنی مثلا RSI، تغییرات برعکسی دارد. تصویر زیر را در نظر بگیرید.

نمودار واگرایی

 

در این‌جا یک واگرایی نزولی RSI در نمودار روزانه اتفاق افتاده است. در این حالت، می‌توانید بر اساس واگرایی نزولی که رخ داده، قبل از اینکه نمودار وارد روند نزولی شود، از معامله خارج شوید.

سیو سود با توجه به کندل استیک

تعداد انگشت شماری الگوی کندل استیک وجود دارد که می‌توانید از آنها برای تعیین زمان خروج از معامله استفاده کنید. باید با طیف کاملی از الگوهای کندل استیک آشنا شوید و آنها را آزمایش کنید تا ببینید کدام یک برای سیستم معاملاتی و بازه زمانی شما عملکرد بهتری دارد. تصویر زیر خروج بعد از مشاهده یک پوشای نزولی را نشان می‌دهد. در اینجا شمع سبز توسط یک شمع قرمز بسیار بزرگتر پوشانده شده است. هر چه شمع دوم بزرگتر باشد، احتمال فروش در روزهای آتی بیشتر است. پس سیگنال خروج صادر می‌شود. این تنها یک نمونه از الگوهای کندل استیک است که معامله‌گران زیادی از آن استفاده می‌کنند.

نمودار سیو سود با کندل

 

بهترین استراتژی سیو سود چیست؟

هیچ استراتژی واحدی برای سیو سود وجود ندارد که بهتر از بقیه باشد. این مورد به برنامه تجاری و استراتژی شما بستگی دارد. ما در این‌جا برخی از پرکاربردترین راه‌های سیو سود را مطرح کردیم. پیشنهاد می‌شود آنها را امتحان کنید و هر کدام را که بهتر پاسخ می‌دهد به کار بگیرید.

اکنون که با آموزش سیو سود آشنا شدید برای انجام معامله در بازار فارکس به یک بروکر خوب نیاز دارید. به کمک بروکریاب می‌توانید بروکرهای مختلف را با هم مقایسه کنید. این پلتفرم هوشمند ابزار مناسبی برای بررسی بروکرها است. پس آن را نصب کنید و از مزایایش برخوردار شوید.

بنر ربات بروکر یاب

تمرین‌های این درس:

  • تا قبل از مطالعه این مقاله با سیو سود آشنایی داشتید؟ در کامنت برای ما بنویسید.
  • شما از چه نوع سیو سودی استفاده می‌کنید؟

فهرست مطالب

دیدگاه های شما
نظرخود را درمورد این مطلب به اشتراک بگذارید

Leave a comment

جهت ارتباط با پشتیبانی به ای دی زیر پیام بدهید

شبکه اجتماعی تلگرام نیازمند تغییر ای پی میباشد

اشتراک گذاری

عضویت در خبرنامه ی بروکریاب

پلتفرم گیم تریدینگ

آکادمی آموزشی آترین

پلتفرم هوشمند بروکریاب

پلتفرم کاریابی و استخدام جابینچارت

تماس با ما

ایمیل پشتیبانی

پشتیبان تلگرام

پلتفرم گیم تریدینگ

آکادمی آموزشی آترین

پلتفرم هوشمند بروکریاب

پلتفرم کاریابی و استخدام جابینچارت